Goed werkgeverschap begint bij goed leiderschap
Leidinggeven in het onderwijs is complex én betekenisvol. Het vraagt strategisch inzicht, daadkracht en bovenal: oog voor mensen.
Steeds vaker word ik door schoolleiders en managementteams gevraagd om gedurende het schooljaar als sparringspartner mee te denken. Geen vast traject, maar een flexibele samenwerking waarin ik vanuit betrokkenheid, kennis en ervaring spiegel, verdiep en richting geef.
Wat ik bied:
-
Een frisse, externe blik met stevige onderwijservaring
-
Praktische reflectiegesprekken die structuur en focus brengen
-
Inhoudelijke ondersteuning bij actuele vraagstukken
-
Ondersteuning bij re-integratie, samenwerking en functioneren van collega’s
Door mijn werk op scholen in heel Nederland heb ik een breed perspectief op het onderwijs en op goed werkgeverschap. Ik ken de systemen, maar kijk vooral naar de mensen erachter.
Schoolleiders waarderen dat ik een paar keer per jaar meedenk. Het helpt hen om de PDCA-cyclus actief te houden, gericht keuzes te maken en met hernieuwde focus verder te bouwen. Altijd met het belang van team, leerling en organisatie voorop.